Regulamin przewozu osób i towarów 

Naszym priorytetem jest zapewnienie bezpiecznego i komfortowego przewozu osób i towarów. W tym celu stworzyliśmy regulamin, który określa zasady korzystania z naszych usług. Zawiera on informacje na temat obowiązków i praw klientów, a także zasad przewozu różnego rodzaju towarów. Zalecamy zapoznanie się z regulaminem przed skorzystaniem z naszych usług, aby uniknąć nieporozumień. Wszelkie pytania dotyczące regulaminu można kierować do naszego biura obsługi klienta.

 

Postanowienia ogólne.

Objaśnienia:

1) Pasażer jest to osoba korzystająca z usługi przewozu. Ma on obowiązek spełniać wszystkie wymagania związane z podróżą. Powinien posiadać ważne dokumenty wjazdowe i wyjazdowe oraz inne dokumenty uprawniające do odbycia podróży (np. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy). Nasza forma nie ponosi odpowiedzialności za brak, jakiegokolwiek dokumentu podczas podróży. W sytuacji braku takich dokumentów zastrzegamy sobie prawo do odmowy przewozu takiej osoby, w przypadku zatrzymania danego pasażera do indywidualnej kontroli bus nie będzie oczekiwał na takiego pasażera. Nie przysługuje takiej osobie zwrot kosztów za bilet ani żadna rekompensata.
Pasażer zobowiązany jest do przestrzegania porządku w busie podczas całej podróży. Szkody wyrządzone przez pasażera pokrywa ów pasażer. Jest on w takiej sytuacji zobowiązany do zapłaty na rzecz  Przewoźnika kwoty, która będzie stanowiła równowartość poniesionych kosztów naprawy zniszczeń przez Przewoźnika. Jeśli zniszczenia będą na tyle duże, że powodują wyłączenie samochodu z użytkowania, to pasażer zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowej opłaty na rzecz Przewoźnika w kwocie 800 PLN za każdy dzień wyłączenia pojazdu. Nie ponosimy odpowiedzialności za osoby małoletnie podróżujące bez prawnego. Jeśli w bagażu pasażera będą znajdowały się towary zabronione w krajach UE oraz w UK (np. narkotyki, papierosy, tytoń, broń itp.) w takim przypadku pasażer ponosi odpowiedzialność karną zagrożoną karą finansową lub karą pozbawienia wolności.

2) Przewoźnikiem jest firma HGtrans Marta Góral  wykonująca przewóz Pasażerów pojazdem na podstawie licencji wydanej przez właściwe organy administracji. Zastrzegamy sobie jako Przewoźnik prawo do odmówienia wykonania usługi bez konieczności zwrotu kosztów już poniesionych przez Pasażera w sytuacji gdy Pasażer jest :
*pod wpływem alkoholu lub innych używek,
*zachowuje się w sposób nieodpowiedni i mogło by mieć to wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort podróży zarówno innych Pasażerów, jak i kierowców.
W takich wyżej wymienionych sytuacjach Pasażer nie ma prawa żądania zwrotu poniesionych kosztów (np. wpłacona zaliczka) lub  jakiegokolwiek odszkodowania.
W pojazdach naszej firmy zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych, środków odurzających oraz palenie tytoniu czy e-papierosów.
My ze swojej strony dołożymy wszelkich starań, aby przewieźć Pasażera i jego bagaż
w odpowiednim czasie do celu, ale z przyczyn niezależnych od nas, nie może tego zagwarantować.
Nie ponosimy odpowiedzialności w opóźnieniach dostawy towaru lub dowiezienia Pasażera w innym terminie niż był przewidziany w sytuacjach od nas niezależnych (np. kontrole straży granicznej, kontrole policyjne, kontrole ITD) lub innymi czynnikami niezależnymi od Przewoźnika (np. problemy techniczne, warunki atmosferyczne, utrudnienia w ruchu drogowym lub na przejściach granicznych oraz opóźnień promów).
Przewoźnik nie może odpowiadać za odwołania kursów z przyczyn od niego niezależnych (np. wypadki losowe, zamknięcie granic).
Natomiast za nie odbycie podróży z winy Przewoźnika każdemu Pasażerowi przysługuje zwrot kwoty stanowiącej równowartość pobranej przez Przewoźnika.

3) Bagaż – rzeczy, które przewozi ze sobą Pasażer.

Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu bagażu do 50 kg.
Bagaż podręczny Pasażera powinien mieć wymiary pozwalające na swobodne umieszczenie go pod fotelem. Nie może on utrudniać swobody podróży pozostałym Pasażerom.
Zabrania się Pasażerowi przewozu rzeczy, których przewóz jest niedozwolony na podstawie przepisów prawa. Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania bagażu niebezpiecznego oraz o nieprzyjemnym zapachu.
Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przewóz żywności i jej ewentualnego popsucia się, za szkody polegające na utracie lub uszkodzeniu przewożonej gotówki, biżuterii, papierów wartościowych, sprzętu elektronicznego oraz rzeczy o wartości naukowej, artystycznej lub kolekcjonerskiej chyba, że rzeczy te przyjął na przechowanie albo szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
Przedmioty, które Pasażer pozostawi w busie, nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością Przewoźnika. Będzie można je odebrać w ciągu 14 dni w siedzibie firmy.

4)Reklamacje

Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane przez Przewoźnika w momencie otrzymania pisma (listem poleconym) na adres Przewoźnika.
Czas na składanie reklamacji to okresie 30 dni od zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji. Osobą składająca reklamację  to Pasażer lub jego prawny opiekun. Reklamacje złożone przez osoby trzecie nie będą przez rozpatrywane. Składając reklamację należy dokładnie opisać zaistniałe okoliczności, zastrzeżenia, doznane szkody oraz określić sposób rekompensaty. Czas rozpatrzenia reklamacji 14 dni od dnia doręczenia pisma na adres Przewoźnika.

W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 50, poz. 601; z późn. zmian.), ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; z późn. zmian.)